piatok 2. novembra 2012

Warm-up (aneb krátka úloha pre vašich žiakov)

Priznám sa, že sám sa ešte len učím učiť a nech už moje online aktivity vyzerajú akokoľvek originálne a tvorivo, nie každá hodina je plná hier a smiechu. Vymýšľať nápadité úlohy je náročné a neraz na ne treba aj čas, ktorého nie je dostatok ani v škole na hranie a ani po pracovnej dobe na vymýšľanie. Niekedy však človek narazí na materiál, ktorý by bola škoda nevyužiť. Preto keď som naposledy na internete objavil krásne čiernobiele panorámy slávnych miest sveta, v hlave sa mi objavila myšlienka pretaviť ich do jednoduchej, krátkej hry, ktorú môžeme pokojne zaradiť medzi tzv. warm-up aktivity na rozhýbanie sa.

Žiakov rozdelíme do skupín a do každej dáme vopred pripravené a nastrihané obrázky panorám trinástich miest sveta. Úlohou žiakov je určiť o aké mestá ide. V prípade starších žiakov nemusíme k obrázkom ponúknuť žiadne možnosti, v prípade mladších žiakov dáme do každej skupiny aj nastrihané názvy miest a veríme, že už ich nejako k obrázkom správne priradia :) Úloha sa dá samozrejme dotvoriť podľa ľubovôle učiteľa, napr. neposkytne žiakom názvy miest, ale len ich súradnice, prípadne indície, ktoré ich popisujú.

Aby som len nekecal a nič vám neukázal, nech sa páči obrázky k nahliadnutiu.






















































V prípade, že by ste chceli aktivitku realizovať, nech sa páči tu si ju môžete stiahnuť vo formáte pdf, vytlačiť, rozstrihať a smelo hrať. Príjemnú zábavu prajem!

PS: Takmer som zabudol, správne odpovede nájdete na tomto dlhom obrázku.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára