Keď som sa dozvedel, že budem učiť Geografiu aj v oktáve, vlna nadšenia ma dvakrát neobliala. Učiva je veľa, pre študentov je nezáživné a s učebnicou sa prakticky nedá pracovať. Včera som vstupoval do triedy týchto už dospelákov s malou dušičkou, šírili sa o nich zlé zvesti a vtedy má učiteľ dôvod na obavy. Na svoje prekvapenie som sa tu stretol so sympatickou zmeskou živých mladých ľudí, medzi ktorými bol zvýšený výskyt usmievavých tvorov. V slabej chvíľke som im preto sľúbil "nemožné", spraviť z hrôzostrašných učív v učebnici z roku 1994 niečo zmysluplné. Na poslednej strane učebnice, ktorú som si na hodine požičal od študenta bol nápis, odkaz predošlých generácií, tým budúcim - very very very old and shit book. 

Prvé učivo Vývoj krajiny obsahuje aj strohé faktograficky-encyklopedické poznatky o dejinách planéty Zem. Dokonalá možnosť pre trochu školského popu :) Pracovnou náplňou učiteľa je aj tvorba učebných pomôcok a modelov, ktoré majú študentom priblížiť neraz pekelne zložité "veci". Čo by som však ja modely vyrábal, keď si to môžeme v škole skúsiť pekne spolu. Čo k tomu potrebujeme?

Štipku domácej prípravy, počas ktorej si vyhľadáme informácie o dôležitých udalostiach v živote Matičky Zeme. Zápisky rozstriháme tak, aby sa chúďatá študenti na hodine trápili so spájaním rozumných dvojíc a dúfame, že nikomu nenapadne zaradiť na časovej osi Australophiteka pred dinosaurov. Zatiaľ, čo skupinka vedcov spája obdobia s jednotlivými udalosťami, skupinka expertov matematikárov prepočítava, ako všetky tie šialené roky a udalosti zaznačiť na časovú os z toaletného papiera s dĺžkou 15 metrov. Nebudeme však zlí a poradíme im, jeden diel papiera je 36 miliónov rokov. Možno keď nabudúce navštívia verejné WC na stanici, bude im ľúto, že majú na takú drobnosť minúť viac ako 120 miliónov rokov :) Keď je všetko správne datované a mierka navrhnutá, hor sa na chodbu!

Fotografie vraj povedia viac ako slová, preto sa na to pekne pozrime:



PS: Aby som sa nechválil cudzím perím, priznávam, že nápadom som sa inšpiroval tunáka.

PS2: Článok bol prvýkrát uverejnený na mojom súkromnom blogu na SME

PS3: Ak by ste chceli aktivitu vyskúšať sami, nech sa páči, stiahnite a vytlačte si všetky tabuľky, ktoré následne vystrihnete.